A rajongók a technológia segítségével néhány kulcsszóval létrehozhatnak egy Twingót
A Renault a Twingo 30. évfordulóját azzal ünnepli, hogy kampányt indít, amelyben arra kéri a lakosságot, hogy mesterséges intelligencia segítségével találják meg újra a modellt.
A kampány február 1-től március 31-ig tart, és a rajongók „megalkothatják, elképzelhetik és újra feltalálhatják” a Twingót olyan képgenerátorok segítségével, mint a Dall-E, a Midjourney és a Stable Diffusion. Ahogy a Renault elmagyarázta, a felhasználók egyszerűen beírhatnak néhány kulcsszót, és alkotásuk életre kelt, még akkor is, ha repülő Twingóról vagy csokoládéból készült.
A rajongók ezután beküldhetik terveiket a #ReinventTwingo hashtag használatával az általuk választott közösségi médiaplatformon. A Renault kíváncsian várja, mivel áll elő a közvélemény, mivel egy valós koncepciót építenek az egyik alkotás alapján. A cég szerint ezzel ők lesznek az „első autógyártó, amely egyesíti a mesterséges és az emberi intelligenciát egy bemutatóautó tervezésében”.
A Renault globális marketing igazgatója, Arnaud Belloni megjegyezte: „Mikor a mesterséges intelligencia csak a technológiai elit számára volt elérhető, most már három kattintással mindenki számára elérhetővé válik.” Hozzátette, a technológia „mindenki számára lehetővé teszi, hogy felszabadítsa képzeletének erejét”, és elmondta, hogy a vállalat „tisztelegni kíván az ikonikus Twingo előtt azzal, hogy mindenkinek lehetőséget ad arra, hogy részt vegyen a kreatív folyamatban”.
A kampány kissé szokatlan, de a mesterséges intelligencia valódi ígéreteket rejt az autóipar számára. Az Audi a technológiát új kerékkialakítások létrehozására használja , míg a Renault a mesterséges intelligenciát beépítette „a gyártósor részeként a vizuális ellenőrzésekbe, ami nagyobb reakciókészséget és jobb minőséget tesz lehetővé az üzemekben”.